neděle 9. července 2017

Kruh věrných

Název: Kruh věrných
Autor: Nora Roberts
Počet stran: 344
Nakladatelství: Alpress

Můj názor:

Velký čaroděj Hoyt o kterém se jednou budou vyprávět legendy, se setkává na útesu s mocnou Lilith. Není tam náhodou. Díky ní ztratil svého milovaného bratra, kterého Lilith svedla a zabila.
Byla nádherná, jejímu kouzlu neodolal žádný muž, dokonce ani žádná žena. Jenže Hoyt je mocný, takže odolává, aby ji zabil.
Podaří se mu ji probodnout, jenže se netrefí do srdce ji to jen zraní. Najednou se objeví jeho bratr Cian, který ale už není člověkem. Stal se z něj upír, jenž slepě následuje Lilith a teď má za úkol zabít Hoyta. Strhne se šarvátka, při které musel Hoyt udělat něco, na co nikdy nezapomene, zabil svého bratra podruhé.
Ještě té noci se Hoytovi ve snu objevila bohyně Morrigan s obrovským úkolem, který má zachránit lidstvo. Musí utvořit kruh šesti a stanout proti Lilith a její armádě. Hoyt je první a zbytek lidí má najít, poté se musí jeden od druhého učit, cvičit a vše se odehraje na slavnosti Samhain. Jenže ostatní Hoyt nenalezne ve své době, ve dvanáctém století, ale v New Yorku o tisíc let napřed.
Pro Hoyta je těžké opustit svou rodinu, naštěstí mu Morrigan přislíbí jejich bezpečí a slib, že se jim nic nestane, protože Lilith je zákeřná a bude chtít ublížit všem, jen aby kruh šesti zničila.
Hoyt se tedy vydává na Dance of the Gods, aby se se přesunul branou do budoucnosti a netuší, že první bojovník, kterého nalezne, bude jeho bratr, který měl být mrtvý.
Dokáže dát Hoyt dohromady kruh šesti? Jak bude krutá Lilith, aby všemu zabránila? A podaří se vše, co mu dala za úkol Morrigan?
Od Nory Roberts jsem nikdy nic nečetla, hlavně jsem si myslela, že píše jen romantiku, proto mě dost překvapilo, když jsem narazila na její fantasy knihu. Jelikož mám fantasy ráda a už zvědavost mě ke knize táhla, vybrala jsem si jí k přečtení. Rozhodně nelituji, protože takovouto fantasy, ve které se objevují staří čarodějové, bohové jako jsou Morrigan, Lilith, upíři a lovci démonů, jsem ještě nečetla. Dlouho jsem si chtěla přečíst pořádnou fantasy, kde se budou takové postavy objevovat a konečně jsem narazila na pořádnou a propracovanou knihu.
Kruh věrných je první ze tří dílů, takže vše co se má stát se nestane hned v první knize, jak jsem po přečtení pochopila. Proto bych se nejradši hned vrhla na pokračování, nemít toho tolik doma k přečtení. Ale rozhodně nebudu čekat dlouho, připravenou ji tu mám, a strašně se těším, jak to bude pokračovat.
V kruhu šesti se objeví šest různých lidí a každý má za úkol učit ty ostatní, aby se z nich stala mocná zbraň proti Lilith. Jenže šest různých lidí, všichni cizí, to znamená jen nesnáze a dokud si nezačnou věřit, nikdy nebudou silní. K tomu všemu se je snaží dostat Lilith, takže v knize očekávejte dost akce a smrti.
Asi by to nebyla Nora Roberts, kdyby se tam neobjevil nějaký románek, jenže takový, který spojí dva mocné lidi, takže vše má svůj účel.
Já jsem se do knihy začetla hned po pár stránkách, protože se za prvé strašně lehce čte, nejsou tam žádné náročné názvy a jména, která by brzdila ve čtení, děj plyne lehce a přesto je to propracovaná kniha.
Já osobně to vidím tak, že první díl je takový seznamovací. Nejen že se čtenář seznámí s tím krutým a přesto krásným světem, ale seznámí se i s postavami, které se ještě mezi sebou musí oťukat a každý musí najít své špatné a dobré stránky. Takže od druhého dílu očekávám mnohem víc, nebo aspoň jsem tak pochopila, že to tak bude.
Takže za sebe knihu rozhodně doporučuji, protože jako první díl vůbec nezklamala a těším se na pokračování, které určitě bude ještě lepší.

Anotace:

Zlo má jméno Lilith – v její náruči našlo věčné zatracení příliš mnoho mužů, které připravila o duši a to včetně Hoytova bratra. Postupně tak shromáždila silnou armádu démonů, s jejichž pomocí chce zničit svět lidí. Hoyt sám se nemůže s temnou sirénou rovnat, ale společně s pěticí mocných zakusí, jak nezlomné jsou jeho duch i srdce.

Za knihu moc děkuji nakladatelství Alpress a naleznete ji zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat